imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Saját csatornánkra költözünk

Like-olj és kövess minket!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Szöveges üzenetek helyett egyre többet emojizunk


Egy friss felmérés szerint a megkérdezettek többsége úgy gondolja, a szöveges üzenetekben használt vizuális kifejezőeszközöknek nagy jelentősége van: gyakran próbáljuk az örömünket vagy épp a frusztráltságunkat ilyen módon kifejezni.

Eleinte barlangrajzokon értettük meg egymás gondolatait, aztán kialakult a beszéd, pár ezer évvel később jött a telefon, az internet, majd az iPhone és az okostelefonok, az üzenetküldő appok. Manapság már üzengetni is fáradtságos elfoglaltság, helyette sokszor inkább emojikkal fejezzük ki a mondandónkat. A Facebookon, az Instagramon és más közösségi média platformokon szinte nincs olyan, hogy ne tudnánk egy jól passzoló hangulatjelet vagy gifet beszúrni, hiszen sok mindent el lehet mesélni vizuális eszközökkel is, szavak nélkül.

A Tenor nevű gif platform osztott meg a napokban egy érdekes felmérést, amit a Harris Poll végzett el kétezer amerikai felnőtt körében. A kutatás eredménye szerint tízből hét amerikai használ vizuális kifejezőeszközöket csetelés közben: pontosabban 71% azoknak az aránya, akik rendszeresen használnak emojikat, gifeket és matricákat. A kutatás publikálása egyébként pont egybe esett az iPhone 10. évfordulójával, ami valószínűleg nem véletlen – 10 év alatt rengeteg mindent megváltoztatott az okostelefonok jelenléte.

A felmérésből további érdekes adatok is kiderültek azokról, akik rendszeresen használnak emojikat:

  • 77%-uk úgy gondolja, a vizuális eszközök segítenek abban, hogy pontosabban tudjuk közvetíteni az érzéseinket, a mondanivalónkat.
  • 69%-uk közelebb érzi magát másokhoz, amikor az üzenet mellé valamilyen emoji, gif vagy matrica is társul.
  • 59%-uk könnyebb fejezi ki ilyen módon magát összehasonlítva egy telefonbeszélgetéssel.
  • Nagyjából háromból kettő (65%) emojit használó személy gondolja azt, hogy a vizuális eszközök segítségével a személyiségét is kifejezi; több mint fele (56%) azt, hogy az emojikat a beszélgetés feldobására használja; és közel fele (51%) azt, hogy ezek segítségével próbálja megnevettetni a beszélgetőpartnerét.
  • Az vizuális kifejezőeszközöket használó nők 54%-a fejez ki örömöt vizuális módon, míg a férfiaknál valamelyest csekélyebb ez az arány, náluk 42% tesz így. A nők a frusztrációjukat is hajlamosabbak kifejezni ilyen módon. Ebben az esetben 28% az arány, míg a férfiaknál szintén alacsonyabbm 16%. Ha már frusztráció, akkor a dühünket is emojikon vezetjük le, 26-17 százalékos arányban.
  • A 18-44 év közöttiek többsége gondolja úgy, hogy a gifek használata célravezetőbb az érzelmek kifejezésére az emojikkal szemben, sőt, ötből hárman jelenleg is használnak gifeket és az elkövetkezendő 12 hónapban is fognak.

Akárhogy is legyen, az emojik útvesztőjében hamar el lehet tévedni. Gyakran használjuk olyankor is őket, amikor valamit kínosat kellene mondanunk vagy írnunk, így inkább vizuális módon utalunk rá. Semmi gond, van rá megoldás! A guess emoji játék segítségével órák alatt emoji nindzsává fejleszthetjük a tudásunkat, csak szorgalom kérdése az egész. Vigyázat, a link addiktív tartalmat rejt.

Forrás: Apple World Today

ByeBack Akció

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!