imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Érkezik az új iPad Pro

Magic Keyboarddal és minden földi jóval!

Termék nélkül is vastagon lenyomta AR-ban az Apple a Google-t


Míg az Apple és Facebook még mindig gőzerővel tolja a kissé döcögősen haladó AR-vonatot, addig a Google úgy tűnik, már az előző állomáson leszállt a Google Glass szemüvegével a zsebében.

Évek óta úgy aposztrofáljuk az AR-témát, mint Tim Cook kedvenc fejlesztését (már nem is tudom miért). A vállalat továbbra is a tarsolyában rejteget és titokban fejlesztget egy AR headsetet és szemüveget. Míg a Facebook Oculus márkája pedig már a VR-területet hódítja meg.

A The Information hírei alapján a harmadik tech-óriás, a Google viszont egyre inkább távolodik a kiterjesztett valósággal való kísérletezéstől. Pedig valószínűleg ebben rejlik a jövő.

Noha fantáziám és technikai tudásom is korlátolt, azt én is látom, hogy fizikail valójukban már nem igazán lehet mit tenni a jelenlegi okostelefon generációba. Lehet húzni még egy kicsit a tárhelyen, RAM-on, procin, kijelzőn és kamerán, de akkora átütő változás már nem fog beállni, mint amikor a nyomógombos készülékekről kezdtünk okostelefonra váltani. Így muszáj valamilyen más lehetőség irányába nyitni, ez pedig logikusan számomra csakis az AR/VR-vonal lehet.

A jelenleg használt okoseszközöknek szinte már mind van valamilyen alap AR-os képessége, pont most jelentették be, hogy az iPhone-ok Quick Look funkcióját is tovább fejlesztették és most már egy csomó nagy amerikai áruház lánc elkezdte támogatni az AR használatát. Értsd: rendelsz Apple Pay-jel az asszonynak egy virágcsokrot Valentin napra, amit akár a kiterjesztett valóságban meg is vizualizálhatsz előről hátulról, de akár össze is válogathatod a belevalókat. Na, ez már például teljesen next level, de még mindig nem a vége.

Van már csomó olyan AR-os játék és más megoldás is, mely rekordokat döntöget. A Niantic által fejlesztett Harry Potter: Wizards Unite és Pokémon GO egyaránt lázban tartja a témában fogékony rajongókat. Az Insta, Facebook és Snapchat filerek használat pedig már szinte mindennapos. Ez is AR, csak itt az eszköz a megvalósításhoz még mindig a telefon, nem kell hozzá semmilyen extra kütyü, pedig egy szemüveg vagy sisak sokat dobna a dolgon.

Ahogy ezt gondolták a Google-nél is már két-három évvel ezelőtt. Akkor a vállalat még felvette a kesztyűt és 2018 március 1-jén – alig fél évvel az Apple ARKitjének bemutatása után – előálltak a saját ARCore nevezetű keretrendszerükkel és a Daydream View néven futó, okostelefon alapú VR headsetükkel, majd rövidesen le is húzták a termékkel a rolót.

A Google Glasszal is több kört futottak. Az első publikus prototípust 2012 áprilisában dobták piacra, kísérletező felhasználók számára, potom 1500 dollárért. Majd 2015 januárjában befejezték a prototípusok egészen borsos áron való értékesítését és újabb két évet kellett várni a Google Glass Enterprise Edition bejelentésére 2017 júliusáig, mellyel már leszűkítették a céges felhasználókra a saját piacukat. Az Edition 2 pedig tavaly májusban látott napvilágot. Áttörő sikert viszont sosem hozott egyik termék sem a cég számára a kiterjesztett valóság terén.

ARCore-os fejlesztéseik is csak nagyobb lemaradásban követik az Apple ARKitjének újításait, bár most belekerült a kiterjesztett valóságos navigáció a Google Mapsbe gyalogosok számára. Azonban úgy tűnik, a vállalat egyre inkább elhagyja az AR-vonalat. Terméket jelenleg biztosan nem fejlesztenek rá, maximum a szemüveg koncepcióját csiszolgatják zárt ajtók mögött.

Forrás: The Information

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!