imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Csatlakozz az iMagazin csapatához!

Új cikkíró kolléga kerestetik

The Escapist 2: Pocket Breakout – Szökésből sosem elég


A fogolyszökés témája rettenetesen izgatja az emberek fantáziáját, elég csak az ezt boncolgató filmek hadára gondolnunk. Az érdeklődés persze a játékipar figyelmét sem kerülte el, a szabadulós műfaj legújabb darabját pedig már mobilon is élvezhetjük.

A Worms-szériáról ismerős Team 17 (a World Party legendás magyar szinkronnal remélem mindenkinek megvolt) a Mouldy Toof Studios-szal karöltve 2015-ben adta ki a The Escapistet, melyben egyedi felépítésű börtönökből kellett meglógnunk. A játék egész sikeres volt, így két évvel később jött a folytatás, a The Escapist 2, mely nemrég végül mobil verziót is kapott. A Pocket Breakout alcímmel megjelent változat lényegében azonos az eredetivel, mindössze néhány pályáról kellett lemondanunk.

A játékban öt, különböző nehézségű büntetésvégrehajtási intézményből kell kereket oldanunk. A stílus afféle sandbox, tehát az oktatópályán kívül nincsenek utasítások, teljesen rajtunk áll, hogy milyen módon szerezzük vissza szabadságunkat. Mindegyik helyszín más téma jegyében készült (pl. sivatagi fegyenctelep, hadifogolytábor, titkos katonai bázis), de a lényeg ugyanaz: minél jobban ki kell ismernünk a komplexumok gyengeségeit, majd szégyentelenül visszaélni velük. Ehhez persze aprólékos munka és kreativitás szükséges, így elsősorban azoknak való, akik szeretnek jobban elmélyedni a mókában.

Sandbox ide vagy oda, szabályok azért akadnak, hiszen mégiscsak egy börtönben vagyunk. Kínosan ügyelnünk kell, hogy mindig megjelenjünk a sorakozóknál, étkezésnél, tusolásnál, és a napi munkát is letudjuk. A szökésen csak az ezek között fennmaradó időben munkálkodhatunk, ellenkező esetben az őrök gyanút fognak, s gumibottal bírnak jobb belátásra (ilyenkor magánzárkába vagy gyengélkedőre kerülünk, de egy kis krumplipucolás is befigyel).

Minden pálya elején kiválaszthatjuk a szereplőket, akár kinézetüket és nevüket is kedvünkre alakítva. Odabent aztán megbízásokat vállalhatunk, illetve az így szerzett pénzből vásárolhatunk ezt-azt. A tárgyak létfontosságúak, ám legtöbbjüket nem fogjuk csak úgy megtalálni az átkutatható ládákban, hanem egy Minecraft-szerű rendszer segítségével saját kezűleg kell elkészítenünk őket. Egy ásóhoz például három különböző dologra van szükség, méghozzá nem is egyszer, mert a barkácsolt holmik bizony gyorsan elhasználódnak. A kifinomultabb szökésekhez kifinomultabb tárgyak kellenek, így szabadidőnk nagy részében alapanyagok és alkatrészek után fogunk kajtatni.

Minden pályán több lehetőség is adódik a meglógásra. A klasszikus falbontós, alagútásós, kerítésátvágós metódusokon túl mindig akad egy összetettebb, filmbe illő akció, és egy további, kizárólag többjátékos üzemmódban (maximum négy játékosig, csak helyi kapcsolattal) elérhető kitörés. A sivatagi fegyenctelepen például az alagutat választottam, de ugyanitt barkácsolhatunk íjpuskát is, melyet egy kötéllel kombinálva a tetőről elegánsan kislisszolhatunk.

A grafika meglehetősen egyszerű, de azért fejlődött az elődhöz képest. Aki nem allergiás a pixeles megoldásra, annak nem lesz vele baja, pláne, hogy így nem is fogyaszt sokat a játék. A zenék és a hanghatások szintén a retro stílust hozzák, a szinkronizált dialógusok teljesen hiányoznak. Az irányítást illetően három opció közül is választhatunk, így a legtöbben biztosan megtalálják a nekik kényelmes verziót. Egyetlen olyan tesztet olvastam, ahol a mobil változat kényelmetlen kezelésére panaszkodtak, de én egyáltalán nem éreztem nyűgnek a vezérlést, szerintem ettől nem érdemes tartani.

Beletelhet néhány órába, mire a börtönök összes szökési lehetőségét elsajátítjuk, a többjátékos mód pedig egy teljesen más élmény. Ezt figyelembe véve nem gondolom, hogy a Pocket Breakout túl lenne árazva, akit érdekel a fegyences téma, az korrekt mennyiségű szórakozásra lelhet benne. Ha úgy érzed, hogy te is vagy olyan ügyes, mint Stallone és Scwarzenegger a Szupercellában, akkor a Team 17 játéka kiváló eszköz lehet rátermettséged tesztelésére.

 

iPad

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!