imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Az Apple bemutatta az

iPhone 11, 11 Pro és 11 Max készülékeket!

The Gardens in Between – Elbűvölő puzzle játék az időről, emlékekről és barátságról0


Gondoltál már valaha arra, hogy szívesen visszamennél az időben? Vagy egyszerűen csak jó lenne újra átélni egy pillanatot a gyerekkorodból? Nos, a The Gardens in Between segítségedre lehet ebben. A lehengerlő vizuális elemek, a mesebeli környezet és a keserédes narratíva egy varázslatos utazásra invitál, amiben érdemes részt venned.

Amikor először találkoztam a játékkal az Apple Design Award nyerteseinek listáján, elég kíváncsivá tett. Az első pillanattól kezdve, mikor gyermekként ráeszméltem mit is jelent az idő múlása, szinte ámulatba ejtett. Főként talán amiatt, hogy visszafordíthatatlan. Hogy lehetséges egyáltalán, hogy csak egy irányba tud haladni az idő? Miért nem láthatjuk előre a jövőt és miért tudjuk mégis mindig visszajátszani a múlt pillanatait a fejünkben mint egy kazettát?

Mivel a gyermekek szemében egy adott pillanat sokszor öröknek tűnhet, ellentmondhat az intuíciójuknak az, hogy az idő csak egy irányba halad. Filozófia hallgatóként nagyon sok időelmélettel találkoztam tanulmányaim során, ezek közül néhány megegyezik az fent említett gyermeki koncepcióval, de olyan is van, ami kevésbé. Mindenestre szerintem most ne menjünk bele annyira a kvantumfizika részleteibe, ahol az idővel kapcsolatos teóriáknak elég furcsa eredménye lehet. Lényeg a lényeg, hogy most végre megtaláltam azt a játékot, ami hihetetlenül varázslatos módon tálalja az időt játék közben. Természetesen nem csak emiatt jó, de azért az időmanipuláció elég sokat dob rajta.

A The Gardens in Between egy mesés kis puzzle játék az ausztrál The Voxel Agents stúdió fejlesztésében. Tavaly adták ki a macOS rendszerére és egyéb más platformokra is, ebben az évben pedig iOS-en is debütált. A mozis látványvilág, a rendkívüli élmény és az egyedi játékforma hármasáért kapott díjat az Apple Design Awardon. Josh Alan Bradbury, a stúdió vezető tervezője és animátora szerint a játék azt próbálja allegorizálni, hogy a felnőttek hogyan tekintenek vissza gyerekkori barátaikra. Az időmanipulációnak köszönhetően a gyerekkori élményeket könnyedén átélhetik újra a felhasználók. A játék karakteres betétdalait Tim Shielnek köszönhetjük.

Arina és Frendt a játék két gyermek főszereplője. A történet egy sötét, viharos estén kezdődik egy hátsóudvaron található faházban. Egy varázslat segítségével azonban a két barát egy furcsa világban találja magát ahol különböző varázslatos szigetcsoportokon az emlékfoszlányaikból tárgyakat gyártanak. Egy hatalmas kanapé, párnák és régi használati tárgyak halmazával találja szemben magát a felhasználó. Arina kezében lámpást hurcol, és az cél, hogy égve maradjon amíg fel nem ér a legmagasabb pontra minden szigeten. Frendt pedig a kapcsolókat tudja irányítani, amik újrakonfigurálható puzzle darabkák a játékban. Ha sikerül égve felvinned a lámpást, egy rövid animált jelenetet láthatsz a múltból minden szigetről.

Természetesen korántsem könnyű felvinni a lámpást a szigetek tetejére. Főleg azért, mert mindenhol akadályokba ütközöl, melyek próbálják kioltani a lámpás fényét. Ami a legfontosabb, hogy nem tudod direkt módon irányítani a karaktereket. Az egyetlen dolog amit befolyásolni tudsz, az az idő múlása. Ha jobbra húzod a képernyőt jobban halad a játék és a gyerekek is, ha pedig balra akkor visszajátszod az eddigi eseményeket és a gyerekek visszavándorolnak a kiindulási ponthoz. A játék mechanizmusa rendkívül egyszerű, mégis hatékony.

Egy kis idő elteltével már tényleg úgy alakíthatod az időt ahogy csak akarod, de a legjobb az egészben, hogy nem kell sietned és nincs stresszfaktor. Emiatt olyan varázslatos ez a játék. Mindenestre néhány tágyat nem manipulál az idő – ezek pedig rendkívül nagy segítségedre lesznek abban, hogy meg tudd oldani a puzzlet és kiaknázd az akadályokat. A legtöbb esetben az összes segítség ott van a szemed előtt. Ha megfelelően irányítod az időt és alaposan megfigyeled hogyan változnak a dolgok, könnyedén meg fogod találni a megoldást.

Ahhoz, hogy végigjátszd a játékot, mindössze két vagy négy szabad órára van szükséged és attól függetlenül, hogy a játéknak vannak igazán egyszerű részei, szinte biztos, hogy nem fogsz unatkozni. Nincsenek dialógusok, de az animációk és a zene abszolút magáért beszél miközben haladsz a játékban. A karakterek sokatmondó arckifejezése, testbeszéde és emlékei minden játékost nosztalgiára fog ösztökélni. Miközben segítesz Arinának és Frendtnek, hogy újra átélhessék múltbeli élményeiket és örökké ragyogó csillagokká varázsolhassák őket, te is megtanulod, hogy szép dolog dédelgetni a régi emlékeket, de kénytelen vagy elengedni őket, mikor eljön az ideje.

A legjobb funkciók:

  • Egyedi mechanizmusok – te csak az időt irányítod, a játékosokat nem;
  • Kalandos történetek a barátságról és a felnőttéválásról;
  • Kiváló, egyéni jatékélmény;
  • Több mint 20 rejtélyes és szürreális felfedezésre váró sziget;
  • Szuper design: egyszerű vezérlés, nincs szöveg, nincs beszéd, nem szorít az idő és a kezelőfelület sem bonyolult;
  • Nyugodt, mégis felüdítő zene Tim Shieltől.

Töltsd le a The Gardens in Betweent az App Store-ból (iPod, iPad – 1 790 Ft)

Töltsd le a The Gardens in Between a Mac App Store-ból (6 990 Ft)

Nincs iPad készüléked, de elgondolkodtál azon, milyen jó lenne egy táblagépen élvezni a játékot? Nézz körül az iSTYLE-ban és csapj le jobbnál jobb ajánlatokra!

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!