imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

Több milliárd dollárt kaszál a Google csak a Youtube reklámokból


Az Google, s ezáltal közvetve a YouTube jogait is tulajdonló Alphabet 2006 óta először hivatalos adatokat közölt a videós platform hirdetésekből származó bevételeiről. Ízlelgessük őket!

A fenti 2006-os évszám azért is érdekes, mert ekkor jelentek meg a YouTube-on az első hirdetések, innentől kezdve utálhattuk, mikor egy-egy lejátszási listánk közepére beszuszakolta magát egy borzasztóan irritáló hirdetés. Persze kezdetben még nem ilyen gyakran, nem ilyen hosszan és sokkal kevésbé idegesítően másztak bele a kedvenc videóinkba, de lényeg a lényeg: már 14 éve “boldogítanak” minket.

És akkor jöjjenek a számok, pontosan mennyit akaszt le a Google az ilyen hirdetésekből:

2017-ben 8,2 milliárd dollárt, egy évvel később 11,2 milliárd dollárt, tavaly pedig 15,2 milliárd dollárt könyvelhetett el a Google, kizárólag a YouTube-on megjelenő reklámokból.

Ez a három év alatt körülbelül 10 500 000 000 000 magyar forintot jelent a kasszában, a tendencia pedig jól látható. Ha marad a 36%-os növekedési ráta, idén akár a 20 milliárd dolláros határ is meglehet, ismétlem még egyszer: csak a YouTube-os megjelenésekből.

Hogy mennyire nagy számok ezek, az jól látszik az iparági becslésekből is. Az eMarketer piaci elemző például évről évre alálőtt ezeknek a számoknak. 2018-ra például 3,36 milliárdot, 2019-re pedig 11,4 milliárdot jósoltak, és látható, mindkettő jócskán elmarad a valós adatoktól. Ez is azt a trendet mutatja, hogy a 2010-es évek végére egyre inkább a videós tartalmak kezdték átvenni a hatalmat, s ezt szép lassan felismerték a különböző brandek, így a hirdetéseik is egyre nagyobb arányban készülnek hasonló formátumban.

Arról viszont egyelőre sem becslés, sem hivatalos adat nincs, hogy mindezek a reklámok milyen nagyságrendű bevételt hozhattak a készítőiknek. Bár igaz, a folyamatos növekedés arra enged következtetni, hogy az elmúlt években szép eredményeket hoztak a konyhára.

Forrás: CNBC

Rád milyen hatással vannak a YouTube reklámok?

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!