imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

További érdekességek a Q1 eredményekről


Ahogy az lenni szokott, a negyedéves jelentés után az Apple egy telefonkonferenciát (earnings call) is tartott az esemény után a befektetők és elemzők számára. Kérdések és válaszok, valamint további érdekességek következnek…

Tim Cook és Luca Maestri, az Apple 2014-ben kinevezett gazdasági ágazatvezetője (Chief Financial Officer, CFO) nem sokat pihenhetett a negyedéves jelentés után, rögtön vonalban voltak a befektetőkkel és elemzőkkel, hogy kicsit dumáljanak az eredményekről. A klasszikus felállás ilyenkor, hogy Cook összefoglalja az elmondottakat, Maestri pedig kicsit jobban belemegy a részletekbe, majd a befektetők is kérdezhetnek.

Röviden összefoglalva ezek hangzottak el a beszélgetésen, aminek Tim Cookos részeit most elegánsan ki is hagynánk, mert azok tényleg ugyanazok voltak, amit a jelentésben már olvashattatok.

Luca Maestri

Luca Maestri

  • Sorozatban az ötödik negyedéven van túl a vállalat, amelyben bevételnövekedést tudtak produkálni
  • Minden geográfiailag megkülönböztetett piacon kétszámjegyű növekedést hoztak
  • Mindössze egyetlen negyedév alatt 100 dollárral növekedett az iPhone-ok átlagos eladási ára (695 –> 796 dollár), amit feltehetően az iPhone X húzott fel (innen is sejthető, hogy a híresztelésekkel ellentétben tényleg jól fogyott a készülék)
  • 99%-os felhasználói elégedettség
  • A váltani készülő okostelefon tulajdonosok 77%-a tervez a következő negyedévben iPhone-t venni
  • A valaha mért legnagyobb felhasználói hűség is összejött, 96%-kal
  • Heti bontásban 27%-os növekedés a Szolgáltatások szegmensben
  • Jót tett az App Store redizájn is: rekord számú látogatottság és fizető user
  • A hordozható kiegészítők lettek a növekedés második legnagyobb motorjai (az iPhone-ok után): az Apple Watch, AirPods, Beats cuccok hozzák a pénzt rendesen
  • Ahhoz képest, hogy az asztali számítógépek piaca már túl van fénykorán, sikerült a Mac eladásokban is 2%-os növekedést hozni tavalyhoz képest
  • Ugyanez igaz az iPadekre is: 2010 óta töretlen a növekedés az aktív telepítések terén, 99%-os megelégedettség az üzleti szférában, a tabletvásárlásban gondolkodók 72%-a iPadet akar, 46%-os piaci részesedés az Egyesült Államokban
  • Több mint fél milliárd Apple Store látogató, 200 ezer Today at Apple workshop

Kérdések és válaszok

A márciusi negyedévre vonatkozó előrejelzések szerint csökkenni fog a bevétel és lassulnak az iPhone kiszállítások. Hogy kell ezt értelmeznünk, csökken a kereslet a magasabb árú iPhone-ok iránt?

LM: Az iPhone-ok közvetlen eladása gyorsul márciusban decemberhez képest. Úgy számítunk, hogy az iPhone-ból származó bevétel a márciusi negyedévben kétszámjegyű növekedést fog produkálni.

Tudom, hogy nem beszéltek az elkövetkezendő termékekről, de mégis, ha az iPhone-ok jövőjére gondoltok, több iPhone X-hez hasonló dizájn várható?

TC: Szépen meg is válaszoltad a kérdésed. Nem beszélünk elkövetkezendő termékekről. Nagyon meglepődtünk az iPhone X-re adott reakciókon. Ahogy a bemutatón is elmondtuk, úgy tekintünk rá mint a következő évtized alapkövére – így látjuk most a dolgokat.

1,3 milliárd aktív készülék. Mennyi ebből az egyedi felhasználó?

TC: Nem szeretnék belemenni a felhasználónkénti készülékszámába, de annyit elmondhatok, ma több aktív felhasználónk van mint két évvel ezelőtt, amikoris 1 milliárd készülék volt aktív.

Milyen termékkategóriába esik a HomePod? Hangszóró? Asszisztens?

TC: A HomePod egy fantasztikus termék, ami hihetetlen hangélményt nyújt kis méretei ellenére, egy szuper digitális asszisztenssel, a Sirivel kiegészítve, ami sokat tud zenei oldalon, miközben megbirkózik az otthonautomatizálási feladatokkal is. A felhasználási lehetőségeknek széles spektrumát fedi le, hasonlóan telefonjainkhoz. Egyesek zenére használják majd, másik digitális asszisztensként. A többség pedig valószínűleg mindenhogy.

Forrás: 9to5mac

Ha szeretnél kicsit besegíteni az Apple-nek a következő negyedévi sikerekbe, mutatunk hozzá pár akciós terméket. Win-win.

Karácsonyi MBP

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!