imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kezünkben az iPhone XS és iPhone XS Max!

Nézd meg és olvasd el első benyomásainkat!

Továbbra is az Apple a legértékesebb brand


Ami egyes elemzők szerint több mint 200 milliárd dollárt ér. De a többi tech óriás sem panaszkodhat.

Az Interbrand 19. alkalommal adta ki éves jelentését, amiben a világ legnagyobb nemzetközi márkáinak brand erejét és azok hosszú távú értékét vizsgálja. Három fő szempontot vesznek figyelembe:

  • A brand által forglmazott termékek és szolgáltatások pénzügyi teljesítményét
  • A brand szerepét a vásárlási döntésekben
  • A brand versenyerejét, a vásárlói hűséget, vagyis hogy várhatóan hosszú távon mennyire képes megtartani ügyfeleit

A listában, átlépve a 200 milliárd dolláros határt, zsinórban hatodik alkalommal lett első az Apple (bár más listán két éve például csak második volt). Ha ismerjük a legutóbbi pénzügyi jelentéseket és figyelembe vesszük a lista második és harmadik pontját, ez most annyira nem okoz meglepetést. A tavalyi értékhez képest 16%-os növekedés viszont elég magasnak tűnik.

Az sem meglepő, hogy a Google továbbra is második, 10%-os növekedéssel. Az viszont annál inkább, hogy az Amazon felugrott a dobogó harmadik fokára. Ehhez Jeff Bezosék 56%-os növekedést mutattak fel az elemzők szerint brandértékben, ami természetesen a legnagyobb ugrás a százas listán. Hasonlóan nagyot nyert a Netflix (+45%) és a Gucci (+30%).

A top 10-es lista:

 

A top 100 márka közül a legnépesebb szektor az autóiparé 16 szereplővel, míg a 13 tech óriás a második legnagyobb szeletetet vágja ki a tortából. A 100 vállalat összesített brandértéke már meghaladja a 2000 milliárd dollárt, ami az Interbrand tavalyi becsléseihez képest 7,7%-os növekedés. Ezek természetesen már olyan számok, amikhez hiába adunk hozzá vagy veszünk el belőle egy nullát, földi halandók számára az felfoghatatlan kategóriában maradnak.

Forrás: Interbrand

BTS

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!