imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Retina MacBook Air

Teszteltük a méltó trónörököst!

Továbbra is gyorsítósávban az Apple


A vállalat sorban a negyedik negyedévben produkált kétszámjegyű bevétel növekedést. Nem meglepő módon a hajtóerő az iPhone, a wearables kategória és a szolgáltatások voltak.

Az éjjel jelent meg az Apple 2018-as harmadik üzleti negyedévének (Q3) beszámolója. Amint azt az elmúlt időszakban megszokhattuk, ezúttal is rossz hírrel szolgálhatunk azoknak, akik a vállalat végét látják egy-egy új termék bejelntésekor: rekordokról, töretlen növekedésről és brutális számokról tanúskodnak a grafikonok.

Az 53,3 milliárd dolláros negyedéves bevétel 17%-os növekedés az előző évi számokhoz képest, ezzel pedig zsinórban a hetedik növekedő negyedévről, a negyedik kétszámjegyű növekedésről beszélhetünk, és egyébként is 11 negyedéve ez volt a legnagyobb növekedési ráta. Előbb vizsgáljuk meg, hogyan állt össze a bevételek megoszlása, majd jöhetnek sorban a kategóriák:

iPhone

A sort természetesen az iPhone vonallal kezdjük, ahol továbbra is az iPhone X viszi a prímet eladásokban. Ugyan a grafikonon az eladott darabszámokban csak enyhe növekedés érződik, ez azért 20%-os bevételnövekedést jelent (vagyis hiába lett drágább az új zászlóshajó, a piac befogadta az új árazást).

Lássuk be, az okostelefon piac elég telített, és az elmúlt évtizedben annyi fejlődésen ment keresztül, hogy a jelentős innovációk egyre ritkábbak (bár látszólag az iPhone X átszabta megint a piacot design téren, de ez nem ennek a cikknek a témája). Ennek ellenére Tim Cook az alábbiakat nyilatkozta:

Az okostelefon piac szerintem nagyon egészséges. Azt gondolom, hogy valójában ez a legjobb piac a világon egy olyan üzletben, amiben mi vagyunk. Hatalmas a piac mérete, ezért nézeteink szerint akkor is nagyszerű piac, ha 1-2 százalékot vagy 56 százalékot vagy akár 10 százalékot nő, vagy akár zsugorodik 1-2 százalékkal, mert annyira gigászi. Szóval mi így tekintünk rá.

Mac

A Mac eladásokban visszaesést tapasztalhatunk, ráadásul a 4,3 millió eladott darabról 3,7 millióra visszaesés akár jelentősnek is mondhatnánk, azonban ennek több tényezője is van.

Jogosan gondolhatjuk, hogy az Apple portfoliójában ez a vonal már tetőzött, és a további növekedés csak újabb piacok erőteljes bevonásával érhető el. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejtenünk, hogy míg tavaly a WWDC alatt jött a MacBook Pro frissítése, idén ez Q4 elejére csúszott. Mivel a tavalyinál lényegesen nagyobb upgrade-ről beszélhetünk, így valószínűleg a következő negyedév év/év eredményeit fogja lendületesen megdobni. Hát még ha jönne több frissített termék a vonalon…

iPad

Az iPadek terén enyhe növekedést láthatunk az eladott darabszámokat tekintve, ami némiképp meglepetés lehet.

Ugyanis amíg tavaly az új iPad Pro bemutatása pörgette az eladásokat, idén a tavaszi “jóárasított” iPad volt a húzóerő, de elképesztő kiugrásról azért nem beszélhetünk, bár az ázsiai régióban 10% feletti növekedést produkáltak. Ami érdekes, hogy Luca Maestri, az Apple pénzügyi vezetője szerint a vásárlók felének ez volt az első iPadje, így természetesen az aktív iPadek száma rekord magasságokba repült.

Wearables

Jöjjön az igazán misztikus kategória, amire még nem is találtunk olyan magyar kifejezést, amit szívesen használnánk. Az egyéb bevételek közé rejti az Apple ugyanis az Apple Watch számait (no meg az AirPodsét és a Beatsét is), ami egyre inkább látszik, hogy brutálisan népszerű.

Egészében 60% feletti növekedés a tavalyi negyedévhez képest, és Cook elmondása szerint ebből az okosóra is 40%-kal vette ki részét. Az Apple vezér szerint az AirPods népszerűsége az iPod korai időszakát idézi, egyre több ember fülében látni az összetéveszthetetlen fehér piszkákat (elég csak ha a focivébére gondolunk). Ezzel nem igazán tudunk vitába szállni, mi is nagy AirPods fanatikusok vagyunk.

Szolgáltatások

Jöjjön a végén az a szektor, amiben nem igazán érezhető a karácsonyi szezon torzítása, így a legjobban látható benne a brutális növekedési pálya.

Az Apple szolgáltatásai egyértelműen töretlen növekedést produkálnak, ráadásul tarthatóan: csak a tavalyi negyedévhez képest 60%-kal nőtt az előfizetések száma, ami már meghaladja a 300 milliót. Egyre több ilyen üzleti modellel rendelkező app áll rendelkezésre, csak az App Store-ban már közel 30 ezerről beszélhetünk.

A következő negyedévi tervek

Az Apple hivatalosan az alábbi várakozásokat közölte a Q4-es negyevévre:

  • 60 és 62 milliárd dollár közötti bevétel
  • 38 s 38,5% közötti bruttó árrés
  • 7,95 és 8,05 milliárd dollár közötti működési költség
  • 300 millió dolláros egyéb bevétel/(kiadás)
  • 15% környéki adóráta
iPhone XR | Részletre is

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!