imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Érkezik az új iPad Pro

Magic Keyboarddal és minden földi jóval!

Továbbra is dübörög az app-biznisz


Az App Annie elemzőcég idén is kiadta a State of Mobile című összeállítását, ami évről évre átfogó képet nyújt az alkalmazások piacának helyzetéről. A növekedés a letöltések, az appokkal eltöltött idő, valamint az elköltött pénz tekintetében is jelentősnek bizonyult 2019-ben.

Nem is olyan rég még volt értelme azt emlegetni, hogy a mobiloké a jövő, mára viszont a jóslat valósággá vált, s tagadhatatlanul a telefonos alkalmazások korát éljük. Az App Annie már 10 éve figyeli a felhasználói szokásokat, így érdemes odafigyelni az adataikra. A napokban publikálták a 2019-ről szóló jelentésüket, ebből szemezgetünk néhány érdekességet.

A tavalyi évben rekordszámú, 204 milliárd app-letöltésre került sor világszerte, ami 2016-hoz képest 45%-os növekedést jelent. A felhasználók átlagosan napi 3,7 órát nyomkodták a mobiljukat, az alkalmazásokra csak az App Store-ban 120 milliárd dollárt költöttek. Az így „eltapsolt” pénz 72%-a játékokra ment, a maradék 28%-ot egyéb előfizetések emésztették fel, ami komoly növekedés a 2016-os 18%-hoz képest. Az ilyen előfizetésekben a Tinder, a Netflix, és a Tencent Video vezet. Kína messze a legnagyobb piac, az összes költekezés 40%-a ott történt.

A játékok kategóriáján érdemes elidőzni. A mobilos szórakozás ezen módjára ugyanis több pénzt áldoztak az emberek, mint a gaming összes többi formájára együttvéve: 2,4-szer annyit, mint PC-n + Macen, valamint 2,9-szer annyit, mint az otthoni konzolokon. Ez több mint 80 milliárd dollárt jelentett 2019-ben. A tavalyi évben 2017-hez képest 20%-kal több játék lépte át az 5 millió dolláros bevételi határt, a 100 milliós vonalnál pedig ez a szám 59%(!) volt. Nem csoda hát, hogy az Apple is tesz egy próbát az Arcade-al, hiszen láthatóan rengeteg pénz lapul a mobilos játékosok zsebében.

A játékokban elköltött pénz a mobilos és egyéb platformokon

Az App Annie összefoglalója a pénzügyi alkalmazásokra is kitért. Adataik alapján 2017 óta 100%-kal nőtt azok száma, akik hozzáférnek valamilyen financiális apphoz a készülékükön. Ezeket 2019-ben világszerte több mint 1 billió (ezermilliárd) alkalommal használták is. Érdekesség még, hogy a felhasználók kimutathatóan jobban preferálták a tech cégek megoldásait a bankiakkal szemben, ugyanakkor néhány országban (pl. Kanada) ennek pont a fordítottja volt igaz.

2018-hoz képest tavaly 20%-kal nőtt a bevásárlós appok letöltéseinek száma is, összesen 5.4 milliárdra. A legnagyobb robbanás az indonéz piacon történt, ahol 70%-os ugrást regisztráltak. Tapasztalatok szerint az emberek havonta 3,2-szer többet használták a kizárólag online szolgáltatások appjait, mint a fizikai üzletekkel is bírókét. 2019 rekordév volt a mobilos shoppingban: a vásárlók összesen 38,4 milliárd dollárt költöttek csak az Alibaba Szinglik Napján, az USA-ban pedig november 1. és december 2. között 33,1 milliárd dollár cserélt így gazdát, ami az összes online eladás 40%-át tette ki.

Ami a közösségi médiát illeti, ez a mobilos szegmens egyik „legérettebb” műfaja, hiszen már a kezdetektől nagy népszerűségnek örvend. A növekedés itt sem mutatja különösebb fáradás jeleit, hiszen a közösségi appokkal eltöltött idő még 2019-ben is tudott 20%-kal nőni 2017-hez képest, ami kb. 900 billió órát jelentett világszerte. Ez az idő az App Annie szerint az összes mobilon töltött óra felét tette ki. A „social” kategóriába tartozó kommunikációs-közösségi appokat összesen 5,4 milliárd alkalommal töltötték le tavaly.

A közösségi médiával eltöltött mobilos idő aránya a többi kategóriához képest

Népszerűbbek lettek az evős (pl. éttermi, kiszállítós) appok is, melyekhez 2017-hez képest tavaly 240%-al többször nyúltak a felhasználók. Növekedést mértek a sporttal kapcsolatos alkalmazások piacán is: az ezekben eltöltött idő 30%-kal, az általuk generált adatforgalom 80%-kal nőtt, ami a streaming erősödését jelzi. Jó évet zártak az egészség/fitnesz appok is, melyekre 2017-hez képest 130%-al több pénzt, másfél milliárd dollárt költöttek az emberek 2019-ben.

A jelentés végére kaptunk két érdekes táblázatot is. Az elsőn a tavaly legtöbbször letöltött alkalmazások láthatók. A top appok sorát Zuckerberg legnagyobb örömére a Facebook Messenger, a Facebook, illetve a WhatsApp vezeti. A mintát csak a TikTok töri meg, amellyel az egy év alatt eltöltött idő globálisan 210%-kal nőtt (ám 10-ből 8 perc kínai felhasználókhoz köthető). A játékok között a Free Fire vezet, amit a PUBG és a valamiért halhatatlan Subway Surfers követ. A legmeglepőbb, hogy a hatodik helyre még tavaly is befért egy beszélő macskás alkalmazás, a My Talking Tom 2.

A második táblázat az appokra elköltött pénz szerint sorolja a versenyzőket. A játékok kizárásával ebben a már említett Tinder-Netflix-Tencent Video triumvirátus vezet, de az ötödik helyre azért még befért a Youtube is. A gaming-toplistán nincsenek nagy meglepetések, még mindig jól tartja magát a harmadikként végzett Candy Crush, az ötödikként befutott PokemonGO, illetve továbbra is szépen termelt a nyolcadik helyen álló Cash of Clans. Ja, hogy az első hely? Azt a Fate/Grand order nevű csoda bitorolja, amelyről a legtöbb nyugati felhasználónak valószínűleg lövése sincs, hogy mi lehet (egy ingyenes online szerepjáték).

Ha esetleg ennyi nem volt elég a statisztikákból, a 49 oldalas jelentést itt lehet letölteni.

Na de most komolyan, szerinted mitől ilyen népszerű a Subway Surfers?

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!