imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megjöttek az októberi Keynote meghívói

Kövesd velünk az eseményeket!

Vasember sisakját az első iPhone ihlette


Legalábbis, ami a legmenőbb, szem elé vetített kijelző (HUD) részét illeti. A rendező csak egy dolgot várt el a vizuális effekteken dolgozó csapattól: legyen olyan érzése a HUD-ot nézve, mint amit az iPhone-t nyomogatva tapasztalt.

Azt hiszem talán mindenki látta a 2008-as Vasember filmet, Robert Downey Jr.-ral a főszerepben. Bár azóta annyi képregényfeldolozást láthattunk már, hogy a könyökünkön jönnek ki a hasonló blockbusterek, kétségtelen, hogy az első Iron Man egyik volt azoknak a filmeknek, amelyek végérvényesen sikerre vitték a műfajt.

Ebben vitathatatlan szerepe volt annak is, hogy a Vasember menő. Pont. Nem kell hozzá geeknek lenni, hogy lázba hozzanak Tony Stark high-tech kütyüi és még felnőtt fejjel is belekívánkozz a páncélba repkedni egy kicsit. Ahogy az a hasonló hollywoodi produkcióknál lenni szokott, a film roskadozik a vizuális effektektől. Most, a vfxblogon megjelent írás kicsit mélyebb betekintést enged a számítógéppel generált látványelemek készítésének folyamatába, külön kihegyezve a történetet egyetlen apró elemre, a páncél sisakjában helyet kapó szem elé vetített kijelzőre, másnéven HUD-ra (head-up display).

Érdekes módon, akármennyire földtől elrugaszkodott, tudományos fantasztikus koncepciónak tűnik maga a páncél és a HUD, a valóságban nagyon is létező forrásokból merítettek hozzá ihletet a készítők. Többek közt az első iPhone-ból is.

Bizony! És mindezt elsőkézből, egyenesen Kent Sekitől, a Pixel Liberation Front vizualizációért és a HUD effektjeiért felelős vezetőjétől tudhatjuk. Elmondása szerint bár sokféle elképzelés született a HUD-ra vonatkozóan, Jon Favreau rendező végül egészen pontosan konkretizálni tudta, mit szeretne látni, ha rápillant a kijelzőre működés közben:

Számtalan szabályt és alapelvet lefektettünk a fejlesztés során mire megalkottuk a végső terméket. Emlékszem, egy, az utómunkálatokról tartott korai megbeszélgetésre Jon Favreau-val. Elővette az iPhone-ját, ami akkoriban nagyon új dolognak számított, majd azt mondta: „nem akarom megszabni semmilyen konkrét kinézetet a HUD-nak, de azt akarom, hogy olyan intuitívnak hasson, mint az iPhone-om.

Egy korai HUD koncepció.

Ezt a történetet Dav Rauch is meg tudja erősíteni, aki pedig az The Orphanage HUD-ért felelős vezetője volt a munkálatok során. Mint kiderült, az első iPhone akkoriban akkora újdonságnak hatott, hogy még a sokat látott hollywoodi filmeseket is lázba tudta hozni. A meeting egyik fele csak abból állt, hogy a két szakember lelkesen magyarázta egymásnak, miért szeretik a – ezek alapján már tényleg túlzás nélkül ikonikusnak nevezhető – készüléket:

Az iPhone szó szerint a Jonnal való találkozás előtt egy-két hete jött ki – én is beszereztem az iPhone-t, és Favreau is kapott egyet. Amikor ott voltunk a megbeszélésen, úgy is mondhatnám, hogy körbe „geekeskedtük“ a készüléket – megbeszéltük, hogy mit szeretünk benne, mivel Jon-t nagyon megihlette. Valami ilyesmit mondott: „amit imádok ebben a kütyüben, hogy egyszerűen csak teszi a dolgát; azt teszi, amit akarom, hogy tegyen. Mindezt nagyon intuitívan és egyszerűen.

Feloldottuk, én meg csak néztem a képernyőanimációkat. Arra gondoltam, hogy „mennyire egyszerűek ezek az animációk, szinte csak nagyítások és áttűnések. Semmi extra nincs ebben a telefonban. Ami az extra, az ahogy működik, márpedig nagyon jól működik.

A fenti történetek csak a teljes írás kis részletei. A téma iránt fogékonyaknak érdemes lehet beleolvasnia a posztba, elég sok érdekesség kiderült, például, hogy az iPhone mellett az 1979-es kultfilm, a 2001: Űrodüsszeia is megéreztette hatását az első Iron Man filmen, hiába telt el a premier óta majd’ 30 év.

Forrás: 9to5Mac és vfxblog

Kifutó MacBook Pro modellek

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!