imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kezünkben az iPhone XS és iPhone XS Max!

Nézd meg és olvasd el első benyomásainkat!

A Watch és a szolgáltatások lesznek az Apple pénzügyi növekedésének motorjai


A Morgan Stanley által készített friss elemzésben azt firtatják, vajon mihez kezd majd az Apple akkor, ha az iPhone eladások stagnálni kezdenek. Úgy tűnik, az Apple Watch és a szolgáltatások lesznek az Apple pénzügyi növekedésének zálogai a következő 5 évben.

Az Apple az általuk indított okostelefon-forradalom kirobbanása óta elsődlegesen az iPhone-ra támaszkodik. Ennek a terméknek köszönhetően váltak végérvényesen ismert techcégből, a világ elsőszámú vállalatává; miatta mosolyognak a befektetők negyedévente; messze az iPhone-t veszik legtöbben a kínálaton belül. Igen ám, de a forradalom már bő 10 éve tart, szép lassan szükségszerűen alább fog hagyni a lendület. Nincs az a csodakészülék, ami ezen változtatni tudna. Vajon merre indulhat el az Apple, ha kipukkad az iPhone lufi?

Hasonló kérdés járhatott Katy Huberty, a Morgan Stanley elemzőjének fejében is. A híres-neves pénzügyi szolgáltató szakembere meglepő módon kifejezetten optimista az Apple jövőjével kapcsolatban, ugyanis hatalmas növekedési potenciált lát a szolgáltatásokban.

Folyamatosan növekvő értéket látunk az Apple platformban, különösen a szolgáltatások monetalizálásában. – mondta Huberty.

Az iPhone eladások stagnálásával kapcsolatban az elemző úgy számol, hogy a bevételnövekedés több mint fele már most sem az iPhone-hoz köthető. Szerinti körülbelül 60%-ben veszik ki a szolgáltatások a részüket a dologból, és a jövőben ez csak erősödni fog. Olyannyira, hogy kiegészülve az Apple Watchcsal szinte csak ezekből fog összeállni az Apple minden pénzügyi növekedése a következő 5 év során. Egész pontosan 86%-ot saccolt 2022-re. Dollárban kifejezve ez 127 milliót jelent 2023-ban, és 142 milliót 2024-ben.

És hogy miért a szolgáltatások? Nagyon egyszerű: mert ebben – szemben az okostelefon-helyzettel –, még van potenciál a növekedésre. Huberty úgy kalkulál, hogy jelenleg átlagosan 30 dollárt költenek a felhasználók készülékenként szolgáltatásokra (az nem derül ki, hogy milyen időintervallumon). Figyelembe véve, hogy számításai szerint csak a userek 18%-a hajlandó fizetni efféle úri huncutságokért, körülbelül 60 dollárra becsli azt, amennyit egy átlagos aktív felhasználó elszór. Úgy véli, hogy ezt akár 100 dollárra is fel lehetne tornászni a jövőben főként az Apple Music, az iCloud Drive és az Apple Pay segítségével.

Szó se róla, egy Apple Pay-ért még havidíjat is hajlandó lennék fizetni, ugyanakkor az iCloud Drive tárhelyek méretét elég nevetségesnek tartom így 2018-ban az árazásukhoz képest. Illetve nem zárnám ki annak a lehetőségét sem, hogy az Apple ismételten előrukkol majd egy olyan hatalmas hatású termékkel, mint amilyen az első iPhone volt annak idején. Ha másra nem is, gondoljunk az Apple Car és Apple Glass pletykákra.

Forrás: 9to5Mac

Bár az elemző nem firtatta annak a lehetőségét, hogy az Apple Watch betörhet a sokmilliárd dolláros egészségügyi piacra, mi viszont igen. Ha érdekel, hogyan hozhat rövidesen több pénzt az Apple Watch, mint az iPhone ebben az olvasatban, erre tessék továbbfáradni.

BTS

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!