imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Saját csatornánkra költözünk

Like-olj és kövess minket!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Indonéziában terjeszkedik az Apple

Zöld jelzést kapott az Apple Indonéziában


Az Apple elfogadta a megállapodást, miszerint 44 millió dollárt fordít az elkövetkezendő 3 évben kutatás-fejlesztésre Indonéziában. Ezáltal engedélyt kaptak a kormánytól, hogy 2017 januárjától értékesítsék telefonjaikat a világ negyedik legnagyobb piacán.

Ez a fajta üzletpolitika nem ismeretlen az Apple számára, nem is olyan régen pont ugyanilyen metódus alapján tudtak belép az indiai piacra. Miután megállapodtak az államvezetéssel arról, hogy mennyit invesztálnak az országba beléphettek a világ 2. legnagyobb piacára is.

apple_india

A Tempo nevű indiai lap korábban a következőt közölte ezzel kapcsolatban:

A techóriás Apple kutatás-fejlesztési központot fog felállítani 2017 elején Jakartában. Rudianatara miniszter szerint az előkészületek megvoltak, és minden adott, hogy hamarosan elkezdődhessen a lényegi munka.

Már akkor is tisztán látszott, hogy jelenleg India még nem a legjövedelmezőbb terület a prémium kategóriás termékek számára. Azonban az Apple nagy jövőt lát Indiában is, mint ahogy Indonéziában is. Kétségtelen, hogy ezek az országok gazdaságilag rohamosan fejlődnek.

Nem sürgető, hogy máris óriási eredményeket érjünk el itt. Igazság szerint rengeteg ember van itt, közülük sokan a középosztályból valók, akik szeretnének okostelefont a jövőben. És úgy gondolom, hogy versenyképesek vagyunk ezen vásárlók elérésében.

-nyilatkozta Tim Cook az indiai befektetésekkel kapcsolatban.

Tim Cook Indiában
Tim Cook és Narendra Modi indiai miniszterelnök egy korábbi találkozó alkalmával.

Indonézia is ugyanazokat a törvényeket alkalmazza a befektetőknek, mint India: a termék 30%-ban országon belül kell, hogy elkészüljön. Hogy ezt pontosan, hogyan határozzák azt nem tudni. Azért valószínűleg nem harmadolják el a telefonokat és ragasztják egybe, de például a szoftver is készülhet Indiában. A technikai támogatás és a szoftverfejlesztés ugyanúgy része a megvásárolt terméknek, mint a fizikális hardver. Az Apple egy szóvivője korábban már megerősítette, hogy App Store fejlesztőközpont fog nyílni Indonéziában.

Az Apple elfogadta a 44 millió dolláros megállapodás, amit az országunkban való kutatás-fejlesztésre fognak költeni az elkövetkezendő 3 évben. Ezért engedélyeztük, hogy megkezdjék az eszközök értékesítését minimum 6 millió rúpiás áron (kb. 450 USD) és afölött. Ez azt jelenti, hogy az összes iPhone forgalomba hozható.

– jelentette ki I Gusti Putu Suryawirawan, az indonéz Ipari Minisztérium tagja.

Az új iPad Kínában
Éppen ideje volt, mert a piac egyre jobban dübörög már Indonéziában. Annak ellenére is, hogy az ország még viszonylag fiatal az internetelérést illetően. Itt egyébként 250 millió ember él aminek, ha csak egy kis csoportja is kezd el Apple-termékeket használni, az Apple-nek már nyert ügye van.

A piaci verseny viszont kegyetlenül beindult itt is a közelmúltban. A Samsungnak 26%, az igen fiatalnak számító kínai Oppónak 19% a piaci részesedése az IDC felmérése szerint. Ahogy azt már megszokhattuk, mint a kínai piachoz, úgy ehhez és az indiai piachoz is alkalmazkodnia kell az Apple-nek, ha hosszútávú sikereket akar elérni.

Például az Oppónak úgy sikerült a második helyre feltornáznia magát, hogy egy erős középárat lőttek be. Emellett persze remek marketing kommunikációt is folytatnak az országban. Ebből a szempontból nem féltem az Apple-t. Mindig tudják, hogyan kell eladni valamit, még ha egy egészen más kultúráról is van szó.

Tim Cook

Az elkövetkezendő évek kritikusak lehetnek az Apple számára, hiszen 2020-ra lelassul az okostelefon piac jelenlegi rohamos növekedése. Az Oppenheimer kimutatás szerint 2018-ra az Apple eléri majd az eladások csúcsát, majd stagnálás várható. Ha csak nem dolgoznak most is éppen egy „revolutionary” terméken, bár egyre nehezebb újat mutatni az okosmobil bizniszben.

Az iPhone eladások 2018-ra el fogják érni a csúcspontot. Az Apple nem képes már növelni az iPhone-ok, iPadek és Macek árán, míg a piac egyre telítettebb és lassul. Az még nem tiszta, hogy merre is tart leginkább a cég: hardver, szoftver vagy szolgáltatások?

– mondta az Oppenheimer egyik elemzője.

Forrás: 9to5mac, Reuters, AppleApple.top és Appleinsider

iPad

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!